Grįžti į pagrindinį puslapį
12.9.2016

Keletas patarimų, kaip išmokti atsipalaiduoti namie

Prabėgus intensyviai darbo savaitei kiekvienam reikia atgauti jėgas ir savaitgalį skirti laiko poilsiui. Vis dėlto ne visada tai išeina padaryti, nes nuolatinis stresas ir mintys apie ateities darbus ar įvairius projektus neleidžia visiškai atsipalaiduoti ir susitelkti į poilsį: tiesiog sunku „išjungti“ mintis. Dar sunkiau nuo „rutininių“ minčių ir streso atsiplėšti atėjus ilgajam savaitgaliui. Retas sugeba pilnavertiškai džiaugtis, nes mintyse sukasi besikaupiantys darbai, kurie užklups grįžus į darbą. Taigi kaip nusiraminti, išmokti atsipalaiduoti ir nepaisyti didelių darbo krūvių?

Svarbiausia kvėpavimas

Svarbiausia kvėpavimas

Pirmiausia rekomenduojama išmokti teisingai kvėpuoti. Nors tai skamba lyg visiems gerai žinoma klišė – tai bene labiausiai padedantis metodas. Streso valdymas – misija įmanoma, jeigu nurimsite ir giliai kurį laiką pakvėpuosite. Gilus kvėpavimas sumažina įtampą ir padidina deguonies kiekį smegenyse, o tai leidžia labiau atsipalaiduoti. Sistemingas kvėpavimas padeda ir greičiau užmigti bei nuvyti įkyrias mintis šalin. Išbandykite tokią kvėpavimo techniką: įkvėpkite 4 sekundes, palaikykite orą 7 sekundes ir iškvėpkite per 8 sekundes. Tai laiko patikrinti ir pasiteisinantys kvėpavimo pratimai – ko gero, paprasčiausi būdai išlikti pakankamai ramiems.

Dažniau būkite gamtoje

Dažniau būkite gamtoje

Norėdami pailsėti per ilgąjį savaitgalį ir būti energingi visą ateinančią darbo savaitę, nepraleiskite galimybės išvykti į gamtą, pabūti gryname ore ir stovėdami prieš saulutę papildyti organizmą vitaminu D. Nebūtina planuoti didelės kelionės, užtenka nuvykti į sodą, pavedžioti šunį ar išvykti pasivažinėti dviračiu – svarbu, kad galėtumėte pabūti gryname ore, nes buvimas gamtoje – lyg privilegija, sunkiai pasiekiama darbo savaitės dienomis.

Miego nauda

Miego nauda

Nepamirškite skirti ir pakankamai laiko miegui. Streso valdymas bus daug paprastesnis, jei Jūs gerai pailsėsite naktį. Nežinote, kaip nusiraminti, kad galėtumėte greitai ir giliai užmigti? Mėginkite paklausyti mėgstamos ramios muzikos ar paskaityti gerą knygą: paprastai tai leidžia nurimti ir tinkamai paruošti organizmą statiškai būsenai. Be to, atminkite, kad geras poilsis lemia geresnę atmintį, mažesnį jaudinimąsi ir geresnį susikaupimą, todėl gero miego praktika – vertinga.

Sportas – sveikata

Sportas – sveikata

Fiziniai pratimai irgi gali tapti išeitimi, norint teigiamai nusiteikti ir pasisemti trūkstamos energijos. Atlikdami įvairius pratimus galite ne tik padidinti pasitikėjimą savimi, bet ir išmokti tinkamai atsipalaiduoti. Be to, kiekvienas žmogus gali pasirinkti patinkančią sporto rūšį – bėgiojimą, pilatesą, jogą, meditaciją, mankštintis sporto salėje ir pan. Svarbiausia – nepamiršti, kad sportuojant kvėpavimo pratimai taip pat labai svarbūs, todėl prieš pradėdami mankštintis pasirinkite tinkamą kvėpavimo ritmą.

Žalioji arbata

Žalioji arbata

Galiausiai vienas geriausiai žinomų streso priešų – žalioji arbata. Ji ne tik leidžia geriau atsipalaiduoti, bet ir susikoncentruoti į pozityvesnes mintis. Negana to, ji gerina širdies veiklą ir mažina vėžinių ligų riziką.

Išbandykite šiuos pratimus ir stenkitės gyventi taip, kad „darbo“ mintys liktų darbe, o savaitgaliais karaliautų pilnavertis poilsis.

Naujausi įrašai