Grįžti į pagrindinį puslapį
14.3.2017

Kaip išmokti kovoti su nerimu

Spartus gyvenimo tempas, kasdieniai iššūkiai bei itin dideli reikalavimai iš aplinkos bei sau patiems nemažą dalį žmonių priveda prie nerimo sutrikimų. Vis dagiau žmonių susiduria su neramiomis mintimis, dažnai nepagrįstomis baimėmis ar lengvais panikos priepuoliais. Apie tai kalbėti nėra taip įprasta, tačiau tai patiria vis daugiau jaunų žmonių. Todėl šios dienos Vivus.lt tinklaraščio įraše kalbame apie būdus, kaip kovoti su aplankančiu nerimu, kad jis kuo darytų kuo mažiau įtakos mūsų kasdieniam gyvenimui.

Mityba

Jei jus nerimas kamuoja itin dažnai, būtinai atkreipkite dėmesį į tai, ką valgote. Sveikos mitybos nauda žmogaus sveikatai bei savijautai nagrinėjama dažnai ir plačiai, ne išimtis yra įvairūs su nerimu susiję sutrikimai. Kuo sveikesnis maistas valgomas kasdien – tuo savijauta bus geresnė. Tačiau yra keletas dalykų, daugelio iš mūsų vartojame kasdien, kurie itin ženkliai gali padidinti nerimo lygį, todėl kovojant su nerimo, šiuos produktus iš savo mitybos vertėtų pašalinti:

Nerimą keliantys produktai
  • Kava – daugelis negali nei vienos dienos išsiversti be šio gėrimo, kava suteikia energijos, tonizuoja, tačiau žmonėms, kurie kenčia nuo nerimo, kava kaip tik veikia kaip papildomas dirgiklis. Pamėginkite kavą ar kitus kofeino turinčiu gėrimus pakeisti arbata (būtinai atkreipkite dėmesį, kad joje taip pat nebūtų kofeino), vaisių sultimis ar tiesiog vandeniu. Po poros savaičių turėtumėte pastebėti, kad neramios mintys jus aplankys kur kas rečiau arba jos bus ne tokios intensyvios.
  • Cukrus ir miltiniai patiekalai – nors pajutę nerimą, daugelis ima paguodos ieškoti maiste (juk nėra nieko keisto, kai nusiminę ieškome ledų, šokolado ar pyragėlio), tačiau šio tipo užkandžiai gali suteikti tik itin laikiną palengvėjimą. Tačiau ilgesnėje perspektyvoje jis suteikia daugiau žalos, nei naudos, mat staigus cukraus lygio pasikeitimas kraujyje (kuris įvyksta valgant daug cukraus bei miltų turinčius patiekalus), kaip tik sukelia organizmui stresą.
  • Alkoholis – jis suteikia tik labai laikiną atsipalaidavimą, tačiau šalutinis jo poveikis organizmui suteikia dar daugiau streso ir įtampos.

Kai iš savo mitybos raciono pašalinsite maisto produktus, kurie dirgina, užtikrinkite, kad įtrauksite tuos produktus, kurie kaip tik pagerins savijautą ir turės teigiamos įtakos jūsų nuotaikai:

Miško uogos
  • Vartokite kuo daugiau natūralių maisto produktų, kuriuose gausu antioksidantų, tokių kaip acai uogos arba mėlynės. Jie pageriną nuotaiką bei sumažina hormonų, sukeliančių stresą, poveikį organizmui.
  • Taip pat patariame savo mitybą praturtinti maisto produktais, kuriuose būtų gausu mineralų, ypač magnio. Daugelis žmonių nežino, kad būtent magnio trūkumas organizme sukelia įvairius nemalonius simptomus, ypač blogą nuotaiką bei nerimą. Magnio yra gausu jūros dumbliuose bei pilno grūdo produktuose.

Fizinis aktyvumas

Žmonėms, kurie dirba kasdien protinį darbą, nerimo sutrikimai pasitaiko kur kas dažniau, nei dirbantiems fizinį darbą, todėl itin svarbu, kad kuo daugiau judėtumėte. Pasirinkite tokią sporto šaką, kuris jums būtų maloniausia ir padėtų išsikrauti nuo susikaupusių rūpesčių. Žmonės, kurie reguliariai sportuoja, kur kas rečiau susiduria su kasdieniais nerimo sutrikimais. Jei jums nėra priimtina jokia sporto šaka, tiesiog išeikite į ilgesnius pasivaikščiojimus, bet koks fizinis aktyvumas duos teigiamos naudos. Neverskite savęs daryti to, ko nenorite. Pavyzdžiui, jei nemėgstate sportuoti komandoje, prisijungimas į komandinį sportą jūsų nerimo simptomus tik sustiprins, todėl rinkitės sau tinkamiausią variantą.

Kvėpavimo pratimai

Kasdieniai gyvensenos pokyčiai duos teigiamos įtakos kovojant su nerimu, tačiau kaip elgtis jei vis dėlto užklupo neramios mintys? Puiki išeitis – kvėpavimo pratimai:

Kvėpavimo pratimai
  • Kvėpuokite giliai ir lėtai, stengdamiesi į plaučius įkvėpti kuo daugiau oro – tai sumažins kraujospūdį, atpalaiduos raumenis bei padės jums nusiraminti.
  • Pamėginkite skaičiuoti savo kvėpavimą: įkvėpkite kol suskaičiuosite iki 4, tada sulaikykite kvapą ir taip pabūkite, kol suskaičiuosite iki 3, galiausiai lėtai iškvėpkite orą, kol suskaičiuosite vėl iki 4. Atlikite šį pratimą bent 8 kartus, nerimo lygis iš karto turėtų sumažėti.

Svarbiausia skirti kasdien laiko sau, poilsiui, veiklai, kurią mėgstate. Įtemtas gyvenimo tempas, daugybė atsakomybės, įsipareigojimų ir mėginimas suspėti visur, neretai sukelia kur kas daugiau streso, nei jums atrodo. Skirkite laiko sau artimiems žmonėms, bent kartais neskubėkite, mėgaukitės mažais dalykais. Įtraukdami į savo kasdienį gyvenimą nors kelias teigiamas smulkmenas, būsite kur kas mažiau įsitempę ir su nerimo priepuoliais susidursite rečiau.

Naujausi įrašai