Grįžti į pagrindinį puslapį

Franšizės - niša sėkmingam verslui užtikrinti

Dažnam girdima sąvoka – franšizė – dažnai sukelia daugiau klausimų negu atsakymų. Dauguma žmonių daugiau mažiau žino, kas yra franšizė, tačiau vertėtų šį verslo modelį ir jo naudą apžvelgti plačiau.

Formaliai kalbant, franšizės sutartimi viena šalis įsipareigoja perduoti už atlyginimą kitai šaliai (tam tikram terminui arba neterminuotai) teisę verslo tikslais naudotis išimtinių teisių visuma, o kita šalis įsipareigoja už tai mokėti sutartyje nustatytą atlyginimą. Tai reiškia, kad asmuo įgauną teisę naudotis, pavyzdžiui, firmos vardu, prekės ar paslaugos ženklu, komercine paslaptimi ir pan. Gerai visame pasaulyje žinomos franšizės – McDonalds, HFC Corp., Taco Bell, Pizza Hut Inc. ir pan. Ar tai reiškia, jog pasinaudodami franšize galite atidaryti Taco Bell savo mieste? Atsakymais – taip.

Franšizė – būdas pasinaudoti verslo idėja

Kuomet samdomas darbas asmens nedomina, reikalinga svarstyti apie individualią veiklą arba nuosavą verslą. Jei lėšų yra pakankamai, dažiausiai svarstoma, kaip pradėti verslą, kuris būtų sėkmingas ir neštų kuo didesnį pelną. Jei neturite savo verslo idėjos, bene geriausiu pasirinkimu tampa franšizė.

Franšizės privalumai yra šie:

  • Laiko patikrinto, žinomo prekinio ženklo naudojimas, kas lemia lengvesnį klientų pritraukimą
  • Darbo principų gavimas – t.y. kartu su franšize gaunami darbo metodai, kitaip tariant – verslo „know-how“.
  • Maža verslo rizika – nereikia formuoti savo klientų rato, investuoti į savitą prekių ar paslaugų ženklą, taupomos lėšos, laiko sąnaudos verslo populiarinimui.

Atrodytų, jog franšizė – puikus būdas pradėti sėkmingą verslą, kuomet savo pastangų reikia įdėti minimaliai. Ar tai iš tiesų yra teisybė? Reikėtų apžvelgti ir franšizės pagrindinius trūkumus.

Franšizė – ne visai Jūsų verslas

Franšizė – patogus verslo modelis, tačiau jos negalima sutapatinti su nuosavu verslu. Pirkdami franšizę verslininkai sutaria ne tik dėl apmokėjimo sąlygų, bet ir dėl veiklos principų.

Sandorio šalis, suteikianti franšizę, sutartyje ar jos prieduose gali numatyti itin daug apribojimų bei reikalavimų, kurie užtikrintų tam tikrą paslaugų kokybę. Dažnai franšizės gavėjas susiduria su sunkumais bandydamas išbalansuoti tarp prisiimtų įsipareigojimų bei noro kurti savitą verslą. Be viso to, labai dažnai franšizės sutartis būna terminuota, tad jos gavėjui lieka tikimybė, kad pasibaigus sutarčiai verslą teks nutraukti dėl naujai siūlomos sutarties sąlygų ar franšizės davėjo nenoro pratęsti franšize paremtus bendradarbiavimo santykius.

Franšizė – tai verslo idėja žmogui, norinčiam pradėti mažai rizikingą verslą. Aiškiai išpildę franšizės sutartyje numatytus reikalavimus ir išpildydami nustatytus veiklos modelius, galite sėkmingai plėtoti pasirinktą verslo idėją.

Naujausi įrašai