Grįžti į pagrindinį puslapį
6.1.2017

Didžiausios klaidos, kurias daro vadovai

Būti vadovu nėra taip paprasta, kaip gali pasirodyti iš pirmo žvilgsnio: tenka priimti daug sudėtingų sprendimų, skatinti siekti geriausių rezultatų savo darbuotojus bei įkvėpti juos. Nors kiekvienas vadovas pasižymi savitu vadovavimo stiliumi, egzistuoja keletas klaidų, kurios būdingos daugeliui, ypač pradžioje. Todėl šios dienos SMScredit.lt įraše kalbėsime apie dažniausiai pasitaikančias vadovų klaidas:

Atgalinio ryšio nebuvimas

Atgalinis ryšis – tai svarbiausios žinios, kurias vadovas gali duoti savo darbuotojams, todėl kalbėkitės apie jų atliekama darbą, pagirkite už pasiekimus bei nebijokite išsakyti neigiamos kritikos srityse, kuriose darbuotojas turėtų pasistengti. Dažnai vadovai, ypač karjeros pradžioje, bijo išsakyti neigiamą kritiką, bijodami, kad darbuotojai praras motyvaciją ir užsidegimą dirbti. Atsikratykite šios baimės – tinkamai pateikta kritika privers stengtis labiau. Taip pat darbuotojas turi žinoti, ką daro blogai, tik taip jis galės pasitaisyti.

Aiškios vizijos neapibrėžimas

Vadovas yra tas asmuo, kuriam tenka kone didžiausia atsakomybė siekiant įgyvendinti visos kompanijos tikslus ir vizijas. Tačiau jei viziją laikysitės tik sau, aiškiai jos neapibrėždami darbuotojams – padarysite klaidą. Žmones ne mažiau už atlygį ar pinigines premijas motyvuoja ir bendro tikslo siekimas, jautimasis komandos dalimi.

Vizijos įvardijimas gali suteikti puikia galimybę atrasti ir naujų idėjų ar būdų tikslams pasiekti, tikėtina, kad iš savo darbuotojų galite gauti puikių patarimų ar įžvalgų.

Nemokėjimas tinkamai motyvuoti

Vienas iš svarbiausių vadovo tikslų – motyvuoti savo komandą, kad jie kartu siektų tikslų. Tačiau labai svarbus suprasti, kad kiekviena komanda, kiekvienas žmogus yra skirtingas, todėl, kas motyvuoja vieną darbuotoją, gali visai netikti kitam: vienus motyvuoja tik piniginės premijos, kitus – karjeros galimybės. Todėl labai svarbu mokėti bendrauti su savo komandos nariais.

Komandos silpnųjų ir stipriųjų pusių nepažinimas

Atsisakykite tobulos komandos idėjos – tokių nebūna. Vietoje tobulybės siekimo, išmokite tinkamai naudoti komandos stipriausias puses bei valdyti silpnąsias. Jei vienas darbuotojas yra stipresnis vienoje srityje, o kitas – kitoje, neverskite jų dirbti tą patį darbą, paskirstykite jų sugebėjimus tinkamai– taip pasieksite geriausių rezultatų.

Plano neturėjimas

Darbuotojams neužtenka tik žinoti pagrindinį kompanijos tikslą, kurio yra siekiama. Svarbu ir sudėlioti bei supažindinti komandą su planu, kurio laikantis, planuojate tikslą pasiekti. Bendro tikslo siekimas sutvirtina komandą, o žinodami smulkesnius tikslus, jie jausis labiau motyvuoti dirbti.

Asmeniškumo trūkumas

Žinoma, nesiūlome tapti draugais su visais savo darbuotojais ar dalintis akimirkomis iš asmeninio gyvenimo su jais, tačiau bendrauti su jais svarbu, taip pelnysite pasitikėjimą. Užsidaręs vadovas, pas kurį darbuotojai nedrįstu ateiti - tikrai nebus laikomas lyderiu. Parodykite šiek tiek asmeniškumo, pasikalbėkite su darbuotojais ne tik darbo klausimais – atmosfera darbe kaip mat pagerės.

Bandymas viską atlikti patiems

Suprantama, kad vadovas įprastai turi daug patirties, žinių ir puikiai nusimano savo srityje, tačiau kartais nutinka taip, kad vadovas ima manyti, kad tik jis vienas užduotis gali atlikti gerai. Pasitikėkite savo komanda, juk ją būtent tam ir subūrėte. Jei bijote, kad darbuotojai nesugeba atlikti jiems pavestų užduočių – įvertinkite ar įdarbinote tinkamus žmones. Vis dėlto raginame pirmiausiai pažvelgti į save: ar darbuotojams tikrai trūksta įgūdžių, ar tiesiog jums trūksta pasitikėjimo jais.

Užimant vadovaujamas pareigas, klaidų išvengti greičiausiai nepavyks. Vis dėlto nepamirškite, kad būtent darant klaidas – išmokstamos didžiausios pamokos. O žinodami dažniausias klaidas, kurios būdingos daugeliui, galėsite jų išvengti.

Naujausi įrašai