Patarimai, padėsiantys mąstyti pozityviai

Pozityvus mąstymas – tai vienas galingiausių ginklų Jūsų gyvenime, nuo kurio priklauso daugiau nei Jūs kada galėjote pagalvoti. Išsiugdę pozityvaus mąstymo gebėjimą lengviau pasieksite sėkmę, pagerinsite santykius, sveikatą, jausite pasitenkinimą ir vidinę ramybę. Be to, „pozityvistai“ dažniau linkę matyti gyvenimą šviesesnį, daugiau žadantį, geresnį. Vis dėlto kaip išsiugdyti tokį požiūrį ir neįklimpti į negatyvių minčių liūną?

Vivus.lt-patarimai-padesiantys-mastyti-pozityviai

Natūralu, kad kiekvienas žmogus kasdien susiduria su gyvenimo iššūkiais, įtampa ir nenumatytomis problemomis, todėl labai svarbu mokėti tinkamai reaguoti į kilusius sunkumus. Chroniška įtampa, atsirandanti iš negatyvaus nusiteikimo, gali išprovokuoti beviltiškumo ir bejėgiškumo jausmą, kuris sutrikdo organizmo pusiausvyrą ir neleidžia patirti laimę, o juk laimė – būtina laimingo žmogaus gyvenimo sąlyga. Be to, negatyvus mąstymas turi žalojantį poveikį ir kenkia imuninei sistemai. Galiausiai nuolatinė stresinė būsena ir nuolat gyvenimą lydinčios „tamsios spalvos“ gali sumažinti ir gyvenimo trukmę.

Pusiau pilna ar pusiau tuščia?

Neretai psichologai, norėdami sužinoti, kaip mąstote, užduoda klausimą apie  stiklinę su vandeniu: pusiau pilna ar pusiau tuščia. Jūsų atsakymas į šį klausimą ne tik atskleidžia, ar pozityvus mąstymas yra Jūsų gyvenimo dalis, bet ir turi įtakos Jūsų požiūriui į save ir Jūsų sveikatai. Vis dėlto jei manote, kad esate pesimistas, niekada ne vėlu įgyti pozityvaus mąstymo įgūdžių.

Patarimų, kaip pozityviai mąstyti, yra ne vienas, tačiau esminis dalykas, nuo kurio turėtumėte pradėti, – minčių valdymas. Kasdien mūsų galvoje sukasi tūkstančiai minčių, todėl jų bendra nuotaikos ritmika išties veikia mūsų savijautą. Vienas geriausių būdų nustoti jaudintis – susigalvoti blogiausią scenarijų konkrečiai situacijai ir kasdien stebėti, kad, palyginti su sugalvotu utopiniu scenarijumi, Jūs laikotės puikiai. Teigiamoms mintims atsirasti padeda meditacija, nes tada galite susikoncentruoti į save ir atsipalaiduoti. Štai tuomet Jus aplanko laimė. Nustatyta, kad 20 minučių meditacijos atstoja 8 valandas gero miego, o jis labai svarbus, norint išlaikyti teigiamų minčių balansą.

Žodį“ne“ pakeiskite žodžiu „taip“

Jeigu norite pradėti gyventi pagal „pozityvisto“ scenarijų, mokykitės motyvuoti save, o ne galvoti „jei būčiau padaręs taip, dabar būčiau turėjęs tą“. Žodį „negaliu“ keiskite į „galiu“! Imkitės keisti savo gyvenimą, valdydami savo mintis. Užklupus neigiamoms mintims giliai įkvėpkite ir pakeiskite jas teigiamomis. Tikėkitės, kad gerų dalykų nutinka ir gali nutikti Jums, ir būkite dėkingi už tai, ką turite šiandien. Nustokite bendrauti su žmonėmis, kurie nuolat skundžiasi ir yra nepatenkinti, nes neigiamos emocijos labai greitai persiduoda, venkite žmonių, kurie morališkai Jus smukdo. Mokslininkai nustatė, kad pozityvus mąstymas perimamas, todėl stenkitės būti šviesias mintis skleidžiančių žmonių būryje. Nepamirškite, kad reikia gyventi, o ne suktis rutinoje – skirkite laiko sau, užsiimkite mėgstama veikla, kuri jus džiugina, ir nustokite teigti, kad niekam nėra laiko. Jūsų pačių sukurta stresinė laiko nepritekliaus situacija tik paskatina nematyti realios situacijos. Net valanda mėgstamos veiklos, kai patiriama laimė, gali energizuoti visai ateinančiai savaitei, todėl darbas ir veikla, kuria užsiimate, bus produktyvesni.

Investuokite savo laiką į tikrai naudą Jūsų sveikatai ir tolesnėms gyvenimo perspektyvoms turėsiantį dalyką. Pamažu pradėkite stengtis mąstyti pozityviai, ir pamatysite, kaip viskas keičiasi, kaip gyvenimas tampa nepalyginamai mielesnis.