Kaip sėkmingai paskirstyti laiką?

Kiekvienas siekia savo laiką paskirstyti ir išnaudoti kuo efektyviau, produktyviau ir geriau. Vis dėlto neretai tai lieka tik dideliu ir daug žadančiu planu mintyse. Kodėl darbų planavimas toks sunkus ir kaip pasiekti, kad jis taptų įpročiu, kuris padėtų jaustis labiau atsipalaidavusiems, leistų suprasti, kad mūsų leidžiamas laikas – iš tiesų vertingas?

Nusistatykite prioritetus

Pirmiausia prieš planuodami savo dieną turite nusistatyti prioritetus. Vieni žmonės pasikliauja išmaniųjų telefonų programėlėmis, kiti renkasi darbo laiko kalendorius. Pirmiausia prieš surašydami visus dienos planus turite nuspręsti, kurią valandą kelsitės ir eisite miegoti. Atminkite, jog geras miegas ne tik padidins Jūsų dienos produktyvumą, bet ir užtikrins pozityvų mąstymą. Minimali miego trukmė turėtų būti ne mažesnė nei 6 valandos, tad savo laiką bandykite paskirstyti taip, kad netektų aukoti poilsio laiko.

Nusistatykite prioritetus

Geriausia dienos darbus suplanuoti iš vakaro ir išdėstyti juos su tam tikromis pertraukomis, kad net kilus nesklandumų visur suspėtumėte. Stenkitės tinkamai valdyti savo laiką darbe. Darbų planavimas – itin svarbus: grįžę namo po darbo turite tinkamai pailsėti ir savo laisvalaikį skirti mėgstamai veiklai – knygoms, susitikimams su draugais ir pan.

Sudarydami planą niekada neplanuokite visko minučių tikslumu – palikite laiko įvairiems pertrūkiams: sugebėsite suvaldyti stresą ir viską vis tiek atliksite laiku, nepulsite į paniką. Viena pagrindinių taisyklių, skirstant savo laiką, – iškelti didžiausius planus į pirmąją vietą. Rekomenduojama pirmoje dienos pusėje atlikti daugiausia dėmesio ir energijos reikalaujančius darbus, kad likusi dienos dalis būtų ramesnė.

Ko verta nepamiršti

Atminkite, kad visi ilgalaikiai planai neišvengiamai gali kisti, todėl geriausia realistiškai įvertinti tiek savo dienos darbus, tiek fizines bei mentalines galimybes. Nustatyta, kad net 25 proc. žmonių neplanuotų atostogų ima dėl per didelio streso darbe, kurį neretai patys ir susikuria. Sudarę darbotvarkę, visada raskite laiko užsibrėžtiems tikslams ir jų įgyvendinimo efektyvumui paanalizuoti. Pamatysite, kad kartais net mažyčiai darbotvarkės pakeitimai gali akivaizdžiai pakelti Jūsų darbo kokybę.

Ko verta nepamiršti

Vis dėlto planuojant privalu nepamiršti įtraukti ir būtinųjų veiksnių – subalansuotos mitybos, poilsio ir pakankamo miego. Atminkite, kad persitempus sutriks sveikata, o to nenori niekas.

Žiniasklaidoje dažnai skelbiama, kad darbo laiko kalendorius geriausiai planuoti sugeba danai. Jie dažnai vartoja žodį „hygge“, kuris reiškia „jaukumas“. Šis žodis gali būti pritaikytas jų gyvenimo stiliui. Danams teisingai paskirstytas laikas, kai niekur neskubama, yra visaverčio gyvenimo receptas. Anot jų, laiką svarbu paskirstyti, planuoti – vienodai skirti ir darbui, ir poilsiui, ir mėgavimuisi gyvenimu. Tik taip gyvensite laimingo žmogaus gyvenimą. Galbūt vertėtų pasimokyti iš skandinavų ir savo laika planuoti taip, kad jo pakaktų viskam – ir darbui, ir laisvalaikiui ar pramogoms?